Sunday, November 24, 2013

Episode 1 - 36 (Tamat) - Sinetron Cinta Melody mula menemui penonton pada 5 Mei 2011 di Astro Ria setiap Isnin - Jumaat jam 6.30 petang



Pemain


Cast
Chelsea Olivia , Randy Pangalila , Poppy Bunga , Rheana Dea , Afifa Shahira , Feby Febiola , Febby Lawrence , Amara , Zidni Adam , Marini Burhan , Krisna Murti Wibowo , Ferry Salim , Derry Drajat , Niniek Arum


Synopsis

Melody is a beautiful and intelligent girl. She works as a supervisor at an instant noodle company. Melody lives with her grandmother (Fatima), her mother (Nissa), her aunt (Hanny) and her two cousins (Agung and Jelita). Hanny and Nissa are Fatima's daughter in laws who live together after their husbands, Fajri and Fajar, passed away during an accident. At the accident, only Fajri's body was found. Nissa insists that her husband, Fajar, is still alive. She is against Fatima wanting to hold a funeral for him as there is no body. Meanwhile, Hanny hates Nissa because she feels her husband died due to Fajar's negligence whilst driving the car. Hanny considers Nissa to be the widow of a murderer.

One day, Melody accidentally bumps into Elang. They get into a fight. He happens to be the son of the owner of the company where Melody works. Elang has been educated by his parents, Anggika and Bharata, to be able to run the company but he has to start from the lower level and work his way to the top. Bharata places Elang as Melody's assistant. The two of them are surprised when they find out that they have to work together. Arguments and debates become part of their everyday life at work.

When Melody accidentally meets Bharata, she is stunned because of the resemblance to Fajar, her father, but she quickly dismisses this thought. Bharata is actually Fajar. He suffered from amnesia after being helped by Anggika from the accident many years ago. This secret which has been kept hidden, suddenly gets disturbed when Bharata asks about his past. Anggika is worried especially when she is investigated after Bharata meets Melody. Anggika tries to find out more about Melody and her family. She is shocked to find out that Melody is her husband's daughter and then she tries to put a distance between them. Even when Elang and Melody get close, Anggika fixes him up with Ajeng. Ajeng does really love Elang and hates Melody. She is happy with Anggika's decision. Elang is not.

Anggika threatens Elang to stay away from Melody or else melody will suffer. Elang is worried and slowly distances himself from her. Elang doesn't get close to Ajeng either. He accidentally meets Jelita, Melody's cousin. Jelita falls in love with Elang and looks for opportunities to be with him.

So what happens next? Will Melody and Elang live happily in love? Will Melody find out that Bharata is her father?

Sinopsis

Melody adalah gadis yang cantik dan cerdas. Dia bekerja sebagai supervisor di sebuah perusahaan mie instant/makanan ringan. Melody tinggal bersama nenek (Fatima), ibu (Nissa), tante (Hanny), dan dua sepupu (Agung dan Jelita). Hanny dan Nissa adalah dua menantu Fatima yang tinggal bersama, setelah anak-anak Fatima (Fajri dan Fajar) meninggal secara bersamaan karena kecelakaan. Saat kecelakaan itu, hanya mayat Fajri yang ditemukan sementara mayat Fajar tidak. Hal ini menyebabkan Nissa bersikeras kalau suaminya masih hidup. Nissa selalu marah kalau Fatima ingin membuatkan makam untuk Fajar. Nissa marah dengan dalih bahwa tidak masuk akal membuat makam tanpa ada jasad. Sementara itu Hanny sangat membenci Nissa karena ia merasa bahwa suaminya meninggal karena kelalaian Fajar membawa mobil. Hanny menganggap Nissa adalah janda pembunuh.


Suatu hari, Melody bertemu dengan Elang dan tidak sengaja menabraknya. Terjadilah pertengkaran diantara mereka. Elang sebenarnya anak pemilik perusahaan tempat Melody bekerja. Elang dididik orang tuanya (Anggika dan Bharata) untuk bisa mengatur perusahaan mereka, tetapi harus dari level bawah dulu. Dan Bharata menempatkan Elang sebagai asisten Melody. Betapa terkejutnya mereka berdua ketika menyadari mereka harus bekerja bersama. Pertengkaran dan perdebatan pun akhirnya selalu mewarnai pekerjaan mereka.

Saat tak sengaja bertemu dengan Bharata, Melody terpana karena wajah Bharata mirip sekali dengan Fajar, ayahnya, tapi Melody berusaha menepis semua itu. Padahal Bharata sebenarnya adalah Fajar, yang mengalami amnesia setelah ditolong Anggika dari kecelakaan bertahun-tahun yang lalu. Rahasia yang disimpan ini terusik saat tiba-tiba Bharata mempersoalkan tentang masa lalunya. Anggika cemas, apalagi saat dia selidiki, semua ucapan Bharata keluar setelah dia kenal dengan Melody. Anggika mencari tahu tentang Melody dan keluarganya. Anggika syok karena Melody adalah anak suaminya. Ia berusaha keras menjauhkan Bharata dari Melody. Bahkan saat Elang makin dekat dengan Melody, Anggika makin keras dan menjodohkan Elang dengan Ajeng. Ajeng yang memang mencintai Elang dan membenci Melody senang atas keputusan Anggika, tapi tidak dengan Elang.

Ancaman demi ancaman keluar dari Anggika agar Elang menjauhi Melody karena kalau tidak, Melody akan sengsara. Elang khawatir sehingga dia pun perlahan menjauhi Melody tapi tidak juga mendekati Ajeng. Elang malah tidak sengaja bertemu dengan Jelita, sepupu Melody. Jelita sendiri jadi menyukai Elang dan ia sering mencari kesempatan untuk jalan berdua.

Bagaimana kisah selanjutnya? Akankah cinta Melody pada Elang akan berakhir bahagia? Akankah Melody tahu kalau Bharata adalah ayah kandungnya?


Pembukaan sinetron Cinta Melody

Tema Pembukaan Cinta Melody (OST sinetron Cinta Melody) - Aishiteru

Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan trus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk ku jalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang ku berpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu ku curiga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiran ku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apa kah sama yang kau rasakan

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Chorus:
Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah
Ku mohon kau kembali

Music....

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Wo.. wo... wo..
a a ai aishiteru

Sinopsis ringkas Episode 1
 

Bermula dengan Elang yang baru pulang dari luar negeri. Dalam perjalanan pulang tiba-tiba dia teringin hendak menaiki motor dan dia telah membayar sejumlah wang yang banyak kepada pemilik motor untuk meminjam motornya.




Elang mula bertemu dengan seorang gadis cantik bernama Melody apabila dia tergelincir kerana membawa motor tersebut dengan terlalu laju dan dia terlanggar dua orang yang pada waktu itu sedang membawa kaca yang besar hingga menyebabkan kaca tersebut pecah. Motor yang dibawa Elang melaju dan dia terjatuh atas kubangan air kotor di jalan. Pada waktu itu, Melody yang juga sedang menaiki motor terjatuh kerana hilang keseimbangan. Motor Melody turut terjatuh dan terkena motor Elang. Melody berasa terkejut dan dalam kesakitan dia menatap Elang:

Melody: Awak pandai bawa motor tak? Kalau tak pandai jangan memecut.
Elang: Awak tu yang tak pandai bawa motor. Awak yang langgar saya.
Melody: Saya tak akan langgar awak kalau awak tak halang jalan saya. Dah salah bukannya minta maaf tapi berkeras pula. ( http://helloskyblu.blogspot.com/)
Elang: Awak yang patut minta maaf daripada saya.
Melody: Tak mahu. Awak yang salah.

Mereka terus menyalahi antara satu sama lain. Tanpa berfikir dengan lebih panjang lagi, Melody mengambil wang dari Elang secara paksa dan mengatakan wang itu adalah sebagai ganti rugi motornya yang telah rosak...

Elang: Pulangkan balik.
Melody: Tidak.

Melody: Ini wang ganti rugi. Pertama motor saya telah rosak terus kotor lagi. Kedua, sayur-sayuran saya juga telah rosak. Dan yang ketiga baju saya dah kotor.

Selepas itu, Melody terus pergi dari situ.


Elang berkata pada dirinya: Jagalah kau kalau aku jumpa dengan kau. Aku akan balas dendam.

Sinopsis ringkas penghujung Episode 1



Di penghujung Episode 1, Melody mendapati semua wang dalam akaunnya telah dikeluarkan. Melody sangat sedih dan terkejut hingga menangis. Pada waktu itu, Elang ternampak Melody dan tanya apa yang dilakukannya di situ.

Melody: Saya tak tahu nak buat apa lagi. Mak saya tentu akan marah besar pada saya.
Elang tidak faham apa yang dikatakan Melody dan terus bertanya apa yang Melody ingin sampaikan.
Elang: Apa maksud awak, Melody?



Kerana terlalu sedih, Melody terus memeluk Elang dengan berlinangan air mata. Elang tidak dapat berbuat apa-apa dan terpaku disitu saja. Dia tidak faham apa yang sebenarnya telah berlaku pada Melody.




Nissa ternampak anaknya, Melody dan Elang. Dia berasa terkejut. Kisahnya bersambung dalam Episode 2 pada 6 Mei 2011

Sinetron Cinta Melody Episode 1 pada 5 Mei 2011

Sinetron Cinta Melody Episode 1 pada 5 Mei 2011 Part 1

Sinetron Cinta Melody Episode 1 pada 5 Mei 2011 Part 2

Sinetron Cinta Melody Episode 1 pada 5 Mei 2011 Part 3

Episode 02

Hanny mendengar pengakuan Jelita bahwa dirinya adalah orang yang sudah mencuri uang milik Melodi.

Taufik menjelaskan kepada Bharata bahwa Elang sudah mengambil uang 10 juta sebagai tanda kekecewaannya kepada Melodi yang bersikap terlalu tegas. Nissa langsung memberikan tamparan kepada Melodi yang saat itu sedang bersama dengan Elang.

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis Episode 2 Cinta Melody pada 6 Mei 2011

Sinetron Cinta Melody Episode 2 pada 6 Mei 2011

Sinetron Cinta Melody Episode 2 pada 6 Mei 2011 Part 1

Sinetron Cinta Melody Episode 2 pada 6 Mei 2011 Part 2

Sinetron Cinta Melody Episode 2 pada 6 Mei 2011 Part 3

Sinopsis ringkas sambungan sinetron Cinta Melody Episode 3 pada 9 Mei 2011

Melody memarahi Elang setelah dia mengetahui Elang terlambat sampai di pejabat.
Melody: Kau tahu sekarang pukul berapa? Kau nak buat apa dulu? Bersantai dulu, minum kopi sambil mengurat gadis?

Elang masuk ke pejabat Ejeng dan mengajaknya menonton.

Elang: Kau ada rancangan selepas waktu kerja nanti? Aku nak ajak kau tengok wayang "Prince of Persia".
Tanpa berfikir panjang, Ejeng bersetuju kegembiraan.
Ejeng: Aku nak.

Hanny memberitahu Melody bahawa Jelita tidak akan menggunakan motor Melody.

Hanny: Jelita tak nak guna motor kau sebab motor kau dah buruk. Tak lama lagi dia akan guna kereta mewah.
Kemudian, Hanny terus melepaskan kunci motor Melody ke atas lantai.

Sinetron Cinta Melody Episode 3 pada 9 Mei 2011

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 3 pada 9 Mei 2011

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 3 Part 1

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 3 Part 2

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 3 Part 3

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 3 Part 4

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 3 Part 5

Sinopsis ringkas kisah sinetron Episode 4 pada 10 Mei 2011

Hanny: Hebat sekali kamu Melody. Lewat macam ni baru balik.
Nissa: Jangan urus anak orang. Urus saja anak sendiri. Jelita pun belum balik sekarang ni, kan?

Elang kepada Jelita: Apa hal kamu ni? Kau suruh aku ke sini untuk tengok kau mabuk? Pulangkan beg aku.

Anggika: Kau tahu kan, mak cik yakin yang kau orang yang paling sesuai jadi isteri Elang dan uruskan syarikat ini.



Sinopsis penghujung Episode 4 Cinta Melody

Anggika: Ajeng, silakan duduk. Mengenai masalah Jeng, saya ingin kamu tetap menempatkan Lang di bawah pengawasan Mel karna Lang sudah menunjukkan perkembangan yang sangat baik. Dan saya yakin itu pasti karena Melody.

Ajeng: Kalau menurut Ajeng, itu bukan kepuusan yang tepat mak cik.
Anggika: Kenapa pula?
Ajeng: Jadi gini, mak cik. Sikap Melody terhadap Elang lebih daripada sekadar pegawai. Malah mereka selalu habiskan masa berdua selepas waktu pejabat... Mak cik ingatkan masa kita makan dulu? Elang hilang begitu saja? Itu semua. Itu semua disebabkan Melody, mak cik. Melody yang minta Elang tinggalkan mak cik demi dia. Saya yakin Melody cuma beri pengaruh buruk terhadap Elang.


Setelah mendengar apa yang Ajeng katakan padanya, dia terus menelefon Lydia, setiausahanya untuk memanggil Meldoy ke pejabatnya.


Lydia pergi menemui Melody dan memberitahu Melody bahawa dia disuruh untuk pergi ke pejabat Ibu Anggika dengan segera.


Melody: Baiklah, saya ke sana.
Tengoklah tu, Lestari. Aku yakin semua ini pasti ada hubungannya dengan Bu Ajeng. Ibu Anggika memanggil aku pasti udah Ibu Ajeng yang telah mengadu. Aku dah siap, deh. Aku terima nasib saja kalau seandainya aku harus dipecat.

Lestari: Janganlah fikir sejauh itu. Patutnya kau gunakan peluang ini untuk ceritakan perkara sebenar kepada Ibu Anggika. Mel, Ibu Ajeng itu memang atasan kamu. Tapi kamu harus ingat di atas Ibu Ajeng ada yang lebih berkuasa. Jadi kamu usah takut, ya, Mel?

Melody: Ya, sih. kamu benar. Ya udah, aku ke ruangannya Ibu Anggika dulu, ya?
Lestari: Ya.
Melody: Doakan aku.
Lestari: Ya, Mel.



Melody menuju ke pejabat Ibu Anggika dengan perasaan khuatir dan pada waktu itu juga dia ternampak Ajeng yang baru keluar dari bilik Ibu Anggika.

Melody: Maaf, ibu panggil saya ke sini?
Anggika: Duduk.






Sinetron Cinta Melody Episode 4 pada 10 Mei 2011

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 4 Part 1

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 4 Part 2

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 4 Part 3

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 4 Part 4

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 4 Part 5

Episode 05

Wajah Melody tampak tegang saat duduk di hadapan Anggika. Tiba-tiba Anggika mengucapkan selamat karena Melody dipromosikan menjadi senior manager dan Ajeng akan menjadi bawahannya jadi harus memberikan semua laporan kepadanya.

Sebagai penghargaan, Melody akan diberi kendaraan pribadi. Melati hanya bisa terpana.

Anggika: Kamu adalah contoh yang baik bagi semua pekerja di sini. Kamu bekerja keras dan boleh diharapkan... untuk pegang tanggungjawab yang besar.

Melody: Kenapa harus saya? Ajeng akan menjadi bawahan kamu sekaarang. Dia yang akan memberi laporan kepada kamu dan untuk itu saya akan memberikan kenderaan peribadi untuk kamu.

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 5 pada 11 Mei 2011

Sinetron Cinta Melody Episode 5 pada 11 Mei 2011

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 5 Part 1

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 5 Part 2

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 5 Part 3

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 5 Part 4

Sambungan kisah Cinta Melody Episode 5 Part 5

Sinopsis ringkas Episode 6 pada 12 Mei 2011

Elang rasa bersalah terhadap Melody.Tiba-tiba Elang terjatuh ke lantai lalu tidak sedarkan diri.

Elang: Jadi tak sedap hati dengan Melody. Kenapa dia boleh menangis begitu, ya? Aku dah melampau sangatkah?

Hani mengejar Fajar tetapi dia hairan kerana Fajar tidak mengenali dirinya.

Hani: Fajar!
Hati kecil Hani berkata bahawa dia yakin orang yang dia ternampak itu adalah Fajar tetapi dia hairan kerana Fajar seperti tidak mengenal dia.

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 6

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 6 Part 1

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 6 Part 2

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 6 Part 3


Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 6 Part 4

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 6 Part 5

Ringkasan sinopsis Episode 7 pada 13 Mei 2011

Bharata memberitahu Elang dia gembira apabila Elang dapat melihat kelebihan pada Melody dan juga berkata bahawa dia akan menyokong hubungan antara Elang dengan Melody. Elang tersenyum gembira mendengar kata-kata papanya.

Anggika mengucapkan terima kasih kepada Bharata kerana sentiasa menyokong keputusan Elang dan merupakan seorang ayah yang baik untuk Elang.

Bharata: Papa gembira kau dapat melihat kelebihan Melody. Kalau kau pilih Melody, papa akan sokong kau.

Anggika: Terima kasih, ya sebab awak menyokong Elang. Awak adalah papa yang baik untuk Elang.

Sinopsis ringkas penghujung Episode 7 pada 13 Mei 2011


Melody: Eh, kalau kau ada masalah jangan bawa ke pejabat. Kau buat malu depan klien tahu tak? Elang: Aku tahu kau masih marah pada aku tapi janganlah merajuk terus. Aku tahu aku salah. Aku dah minta maaf kan? Aku janji aku tak akan buat begitu lagi. Okey untuk tebus semua kesalahan aku, malam ini kita keluar makan. Soal tempat, kau yang pilih. Bebas. Aku ikut saja. Ke kutub utara juga aku sanggup. Mel, kenapa pergi pula? Melody: Kau tak perlu bazirkan masa kau bercakap banyak-banyak dengan aku. Lebih baik kau ajak gadis motel itu untuk makan malam lagi. Melody kemudiannya lalu meninggalkan Elang di situ.


Ajeng berasa gembira melihat Melody dan Elang bertengkar.

Ajeng: Bagus semakin sering mereka bertengkar, semakin besar peluang aku untuk aku kembali bersama Elang.



Pada waktu itu juga Ajeng menerima surat daripada Bahagian Sumber Manusia.
Ajeng pada dirinya: Apa? Aku dipindahkan ke Balikpapan?

Di depan pejabat Elang terkenang semula apa yang dikatakan oleh Melody kepadanya.
(Kau tak perlu bercakap banyak dengan aku. Lebih baik kau ajak gadis motel itu untuk makan malam lagi).


Elang pada dirinya: Dia pasti ternampak aku dengan Jelita. Kenapa aku begitu bodoh. Dia pasti sakit hati sangat dengan aku. Pasti dia kecewa. Aku mesti buat sesuatu supaya dia tak pergi.

Pada waktu itu, Ajeng pergi berjumpa dengan Elang. Sebelum sempat Ajeng berkata apa-apa padanya, Elang meminjam telefon bimbit Ajeng.

Ajeng: Tapi Lang, aku....
Elang: Hal aku jauh lebih penting, Jeng. Pinjam telefon bimbit kau.


Elang menelefon papanya.
Elang: Aku dah putuskan, pa. Aku mahu melamar Melody. Saya mencintai dia, pa. Saya tak boleh kehilangan dia.

Ajeng berasa sedih dan terkejut mendengar perbualan Elang dengan papanya. Ajeng pergi dari situ tanpa mengambil telefon bimbitnya kembali.

Ajeng ternampak Melody dan dia pura-pura menelefon kepada seseorang agar Melody mendengarnya.



Ajeng: Apa? Melody? Ya, mungkin dia antara mangsa Elang. Kau tahu sajalah Elang tu macam mana. Dia suka memujuk rayu. Ya,, wajarlah sebab Elang itu adalah anak tunggal pemilik Bharata Group.



Suara hati Melody: Elang anak Bapak Bharata dan Ibu Anggika?

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 7 pada 13 Mei 2011

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 7 Part 1

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 7 Part 2

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 7 Part 3

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 7 Part 4


Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 7 Part 5



Sinopsis ringkas sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 8 pada 16 Mei 2011


Episode 8 bermula dengan Melody terdengar perbualan Ajeng yang disengajakan dan dia terus masuk ke pejabat Ajeng dan:

Melody: Ajeng saya mahu tanya awak. Apakah benar Elang itu anak Pak Bharata?
Ajeng: Jadi awak curi percakapan saya? Jangan sebab awak pegawai saya, awak boleh masuk sesuka hati. Sekarang awak keluar.
Melody: Udah, lebih baik awak jawab saja... pertanyaan saya. Apa benar, Elang itu anak Pak Bharata? Okey kalau kamu tak nak cakap, saya akan terus tanya pada Pak Bharata.


Ajeng: Melody, dengar ya... Elang yang baru awak dengar itu bukan Elang anak buah awak. Tapi Elang lain yang namanya kebetulan sama.



Ajeng keluar meninggalkan Melod selepas dia berjaya membuat Melody meragui Elang. Ajeng yakin semua apa yang dirancangkan akan berjalan lancar dan membuat hubungan mereka hancur...

Melody mula meragui Elang. Melody menghindari Elang dan bersikap dingin terhadapnya. Elang tidak dapat berbuat apa lagi dan dia menelefon papanya memberitahunya tentang hal ini.



Elang: Beberapa hari ini dia tak pedulikan saya. Hari ini semakin teruk. Malah nak tengok aku dia pun tak nak. Saya bingung tak tahu nak buat apa.
Pak Bharata: Kamu tenang saja. Papa akan tolong kamu selesaikan masalah kamu.
Elang: Ya, terima kasih ya... pa.

Pak Bharata menemui Melody di pejabatnya dan...



Pak Bharata: Melody...
Melody: Pak Bharata, ada perlu apa ke sini, pak?
Pak Bharata: Saya ingin bincangkan projek baru dengan awak. Ada produk baru yang akan dilancarkan. Saya nak awak dan Elang yang mengendalikan projek ini.
Melody: Saya dan Elang, pak?

Melody terpaksa bekerjasama dengan Elang atas permintaan Pak Bharata kerana dia tidak ada alasan untuk menolaknya.

Pak Bharata: Ya, sebab selama ini. kamu berdua dah tunjukkan kerjasama yang baik dan saya yakin projek ini akan berjaya kalau kamu berdua yang mengendalikannya.
Melody: Baik pak. Saya dan Elang pasti akan berasa senang sekali kerana bapak meminta khidmat kami berdua.
Pak Bharata: Bagus, nanti setiausaha saya akan hantar semua laporan dan fail-failnya.
Melody: Baiklah, pak.





Sewaktu Pak Bharata ingin beredar dia ternampak foto Nissa di atas meja dan tiba-tiba dia teringat tentang kejadian kemalangan yang pernah berlaku pada dirinya. Kepala Pak Bharata sakit sekali. Apabila Melody ingin menelefon doktor, Pak Bharata...

Pak Bharata: Tak perlu, tak apa-apa. Saya tak apa-apa, Melody. Saya cuma rasa pening sikit. Saya cuma perlukan masa untuk berehat sekejap. Melody, boleh saya tahu... foto di atas meja itu foto siapa?
Melody: Dia mama saya, pak.




Meldoy melihat semula gambar mamannya itu. Dia agak hairan kenapa Pak Bharata tanya mengenai foto mamanya.

Sinopsis ringkas penghujung Episode 8


Anggika: Elang, kamu dah pulang? Kau tak apa-apa?
Elang: Saya tak apa-apa. Kenapa, ma.
Anggika: Mama cari kau di pejabat tapi kau tak ada. Jadi mama cemas.



Elang: Saya benar-benar jatuh cinta, ma. Saya sangat yakin dengan perasaan saya. Sebab saya tak pernah rasa begini sebelum ini. Saya jatuh cinta pada Melody. Saya tak boleh hidup tanpa dia, ma.


Anggika terkejut mendapat tahu perasaan Elang terhadap Melody.



Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 8 pada 16 Mei 2011

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 8 Part 1

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 8 Part 2

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 8 Part 3

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 8 Part 4

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 8 Part 5

Sinopsis ringkas sambungan kisah sinetron Cinta Melody pada 17 Mei 2011



Anggika berasa terkejut mendengar Elang mencintai Melody tetapi dia cuba menyembunyikan daripada Elang bahawa Melody adalah sebenarnya anak kandung papanya.

Elang: Mama tak apa-apa kan saya dengan Melody. Mama setuju kan?
Anggika: Apa-apa saja yang membahagiakan kau, akan membahagiakan mama juga. Sekarang kau mandi dan kemudian makan. Mama tunggu kau di bawah.

Sewaktu menutup pintu bilik Elang, suara hati Anggika berkata: Elang tak boleh tahu masalah aku. Nanti dia fikirkan yang buruk-buruk tentang aku.


Anggika pada dirinya: Aku sama sekali tidak menyangka perkara ini akan terjadi. Kenapa Elang jatuh cinta pada anak kandung papa (Bharata, suaminya) sementara papa tidak pernah tahu kalau Elang itu bukan anak kandungnya. Kenapa setelah 20 tahun berlalu, sekarang malah keluarga Bharata muncul depan saya dan kenapa juga harus Melody wanita yang dicintai oleh Elang? Kenapa?

Jelita terus berusaha untuk menekan Elang supaya menerima dirinya.


Jelita terus berusaha untuk memaksa Elang menerimanya. Dia menunggu Elang dan apabila Elang muncul, Jelita memanggil nama Elang terus dan...

Elang: Kau lagi. Kenapa kau asyik ekori aku?
Jelita: Elang... semalam kau ke mana? Semalam kita janji nak jumpa tentu kau lupa, ya?
Elang: Ya, aku lupa. Aku banyak kerja.
Jelita: Kalau begitu macam mana kalau hari ini kita jalan-jalan untuk ganti semalam. Boleh ya..


Elang berasa bosan dengan Jelita yang terus memujuk untuk keluar bersamanya lalu Elang...

Elang: Apa lagi yang harus aku jelaskan pada kau? Aku tak tertarik dengan kau.
Jelita: Tidak, kau tak boleh tak tertarik dengan aku. Sejak malam itu, kau dah jadi suami aku di hati aku.


Elang: Dengar ya, aku tak ingat apa yang terjadi malam itu. Yang aku tahu cuma ada foto-foto yang tak pasti kebenarannya yang kau ambil sewaktu aku pengsan. Jadi lupakan semuanya. Sebab aku dah ada kekasih dan aku serius dengannya.
Jelita: Elang kau tak boleh pergi, Lang.Ya udah, kalau kau tinggalkan aku kau akan tengok aku dilanggar kereta. Biar padan muka kau.


Jelita kemudian baring di atas jalan.





Elang tidak tahu apa yang harus dilakukannya lagi. Tiba-tiba dia ternampak sebaldi air cucian kotor penjual mi di tepi jalan. Elang mengambil baldi tersebut dan menyiram Jelita dengan air cucian kotor itu.


Jelita menjerit ... ahhhh...

Jelita menelefon mamanya mengadu tentang Elang yang telah menyiram dia dengan air cucian pring hingga menyebabkan bajunya basah dan berbau lagi.

Hanny: Aduh Jelita, kamu ni bagaimana... mudah betul kau dipermainkan Elang.
Jelita: Udahlah ma.. aku penat. Aku mahu pulang saja.
Hanny: Jangan Jelita, kamu tak boleh pulang sehingga kamu berjaya.
Jelita: Mama, apa lagi yang harus saya buat. Saya dah buat semuanya tapi Elang tapi Elang tetap jauhkan diri daripada saya.



Hanny: Jelita, itu sebab kau ambil langkah yang salah. Kau dengar ya. Mama akan beritahu kau apa yang perlu kau lakukan sekarang...

Melody lambat tiba ke pejabat dan Anggika menegurnya.

Anggika: Awak tahu awak dah lewat satu jam?
Melody: Er... ya saya tahu. Saya...
Anggika: Saya tidak mahu mendengar alasan kamu.
Siapkan laporan untuk pelancaran produk baru kita dan saya mahu laporan itu selesai hari ini juga. Awak faham?
Melody: Baik, bu.


Melody berasa hairan kerana Ibu Anggika tiba-tiba bersikap dingin terhadapnya... Bagaimana kisah selanjutnya.. Jangan lupa untuk mengikuti kisah selanjutnya pada 18 Mei 2011

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 9 pada 17 Mei 2011

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 9 Part 1

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 9 Part 2

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 9 Part 3

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 9 Part 4

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 9 Part 5

Sinopsis ringkas sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 10 pada 18 Mei 2011


Anggika dan Ajeng merancang untuk melakukan sesuatu untuk membuat Melody salah faham terhadap Elang. Anggika sengaja menegur Melody bahawa semua laporan Melody tidak bagus dan menyuruh Melody siapkan laporan yang baru pada pukul 2 petang.

Anggika: Melody.... (Anggika memanggil Melody dengan nada yang tinggi)
Awak di sini untuk bekerja bukan untuk berbual.
Melody: Maaf, bu.
Anggika: Awak jangan banyak cakap. Awak sedar tak, sejak saya naikkan pangkat awak jadi senior manager, tingkah laku dan kerja kamu semakin buruk. Awak bukan setakat bercinta dengan pekerja awak di pejabat, tapi semua laporan yang dibuat awak tak elok. Saya tak pernah melihat laporan seburuk itu seumur hidup saya.





Anggika: Buang laporan itu. Buat yang baru lagi. Saya nak semua laporan itu di meja saya pada pukul 2 petang nanti.




Melody berasa sedih dan hairan dengan sikap Anggika yang begitu berlainan terhadapnya. Melody tidak faham kenapa Anggika tiba-tiba begitu marah dengan apa jua yang dilakukannya sementara Ajeng yang lihat kejadian itu berasa senang hati. Melody terpaksa menurut kemahuan Anggika membuat laporan yang baru.

Sinopsis ringkas penghujung Episode 10


Melody disuruh oleh Anggika untuk menemuinya di pejabatnya.

Anggika: Mana laporannya?
Melody: Tadi saya dah buat, tiba-tiba saja laporan itu rosak. Bila saya nak cetak semula, laptop saya tak boleh hidup. Rosak juga. Tapi saya dah hubungi bahagian IT tadi untuk perbaiki laptop saya.
Anggika: Saya tak nak dengar alasan awak. Saya cuma mahu lihat hasil laporan baru awak. Melody, kalaulah saya tahu kerja awak seperti ini, saya tidak akan naikkan pangkat awak.
Melody: Maaf, bu. Saya akan segera membuat laporan yang baru lagi.
Anggika: Tak perlu. Sudah ada yang lebih dulu menyerahkan laporan itu kepada saya. Ambil fail itu dan belajar baik-baik. Supaya lain kali awak boleh buat laporan sebaik itu.


Sewaktu Melody melihat laporan yang diberikan Anggika kepadanya, Melody hairan kenapa...
Suara hati Melody: Tapi ini sama dengan laporan yang aku buat tadi. Melody terkejut melihat nama Elang di laporan itu.

Suara hati Melody: Tak, tak mungkin. Tak mungkin Elang buat semua ini.
Anggika: Sudah lihat kan? Sekarang awak kembali ke bilik awak dan tengok laporan itu baik-baik.
Melody: Baik, bu.

Sewaktu Melody keluar dari bilik Anggika, dia terkenang semula sebelum ini, Elang minta diri untuk kembali ke pejabat dulu.
Suara hati Melody: Tak mungkin. Tak mungkin Elang sanggup buat semua ini.


Dengan tidak sengaja Melody terlanggar Ajeng yang sedang lalu di depannya. Fail-fail tersebut jatuh. Apabila Melody ingin bantu Ajeng mengutip fail-fail tersebut Ajeng menolak.

Ajeng: Awak ada mata tak? Kalau berjalan tu gunalah mata.
Melody: Maaf saya tak nampak awak lalu tadi.

Setelah Ajeng kutip fail-fail itu kembali, Ajeng menghina Melody dan mengatakan bahwa dia sangat bodoh karena sudah mempercayai Elang.

Ajeng: Janganlah hairan kenapa saya tahu. Saya juga mengalami perkara yang sama. Elang menggunakan aku menaikkan kerjayanya. Bila dia tahu saya tak boleh digunakan, dia beralih kepada awak. Dulu saya ingat Elang betul-betul mencintai saya. Tapi ternyata semua itu bohong. Awak juga digunakan oleh Elang kan? Buktinya dia mencuri laporan awak dan beritahu Ibu Anggika kalau semua itu dia yang buat.



Tanpa disedari oleh Ajeng, Elang yang pada waktu itu terdengar semua perbualannya. Apakah yang akan berlaku seterusnya. Bersambung dalam Episode 11 pada 19 Mei 2011.

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 10 pada 18 Mei 2011

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 10 Part 1

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 10 Part 2

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 10 Part 4

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody Episode 10 Part 5

Sambungan kisah sinetron Cinta Melody mulai Episode 11 - 36 (Episode Akhir)

Sila klik di sini untuk mengikuti sambungan seterusnya kisah sinetron Cinta Melody mulai Episode 11 - 36 - Tamat

sumber: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada
http://www.mdentertainment.net/
Astro Ria 104
http://id.wikipedia.org/
sebuahkisahlagi Channel
dan semua pihak atas maklumat dan gambar)

0 comments :

Post a Comment

Thank you for dropping by